Thursday, June 11, 2015

«Όπερα της πεντάρας» των Bertolt Brecht, Kurt Weill, σε σκηνοθεσία Κωστή Μπασογιάννη


Theater - Film
(under construction)...





ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ
των Bertolt Brecht-Kurt Weill (1928)
 
σε σκηνοθεσία Κωστή Μπασογιάννη.

Γιάννενα, Μάϊος 2015
από την ομάδα Opera Feel Anthropic

Φωνητική διδασκαλία: Ειρήνη Δόβα,
Μουσική διδασκαλία: Κωνσταντίνος Αχίλλιος Τσιρούκης,
Κίνηση: Λάουρα Τσιάτη,
Σκηνικά, Κοστούμια: Λεωνίδας Θεοδωρίδης.

Παίζουν: Μπάμπης Συμεωνίδης, Δημήτρης Ράδης, Μαίρη Παπανικολάου, Μαριαλένα Ευαγγελάκη, Παναγιώτης Νάκος, Βασίλης Μπούτσικος, Ειρήνη Δόβα, Αναστασία Ζώη, Μαρία-Φανή Μπανόλα, Σπύρος Πατέλης, Θανάσης Κορλός, Μαρία Φίνου, Παρασκευή Αντωνίου, Ειρήνη Καπέλη.

Ενορχήστρωση: Λευτέρης Καραγιάννης

Πιάνο: Κωνσταντίνος Αχίλλιος Τσιρούκης, Γεωργία Αναστάση
Πνευστά: Λευτέρης Καραγιάννης
Ακορντεόν: Σοφία Πατσιούρα

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία-Φανή Μπανόλα








'Oλα τα στοιχεία της ψυχολογίας της Μάζας κατά Freud - Lacan: 
Στην παράστασή μας υπήρξε ένας υπερ-πρωταγωνιστής. Η Μάζα. Οι αντιδράσεις της στα ερεθίσματα που του έδινε με σταθερό ρυθμό το κείμενο ήταν η ουσία του θεατρικού έργου. Είτε αυτή εκφραζόταν με ένα- δυό ή με ομάδα περισσοτέρων χαρακτήρων, οι αντιδράσεις αυτές έπρεπε να είναι συντονισμένες με το ρυθμό του κειμένου και τη μουσική και αρμονικές μεταξύ τους.

Η αρχή γίνεται με την είσοδο του αδιαφοροποίητου στοιχείου που αποτελείται από ομοιόμορφες δομικές μονάδες. Η ομοιογένεια τής πρωτογενούς ζωής που απλώς αντιδρά σε ερεθίσματα, μια χαοτική πρωτόγονη τάξη, την οποια ο άνθρωπος βλέπει με θαυμασμό καί ύψιστο φόβο, ένας θελτικότατος εφιάλτης, ο μονιμος κίνδυνος αλλά και ηδονική ανακούφιση του ανθρώπινου έιδους.

Είναι το αρχαϊκό πρότυπο της μάζας από την ορμητική είσοδο του οποίου παίρνει η παράσταση την εναρκτήρια της ροπή, για να σχηματιστούν αργότερα τα υπόλοιπα μαζικά σχήματα του μύθου μας.

Χίλια μπράβο λοιπόν στους ηθοποιούς και τραγουδιστές της ομάδας που με την καθοδήγηση της Λάουρας Τσιάτη που άνέλαβε την κίνηση και του μαέστρου μας Κώστα Αχίλλειου Τσιρούκη αλλά και την δική τους επίμονη προσπάθεια κάτω από όχι και τόσο ευνοϊκές συνθήκες, χάρισαν στην παράσταση τον υπερ-πρωταγωνιστή της.






Η μαζα των ζητιάνων του Λονδίνου και τα ανδρείκελα πρότυπά τους




Η ομάδα αυτή των αθλίων, πλήρως χειραγωγούμενη, παίρνει μέρος στο παιγνίδι σαν σχεδόν άψογα λειτουργικό μέρος του συστήματος Πήτσαμ, του βασιλιά των ζητιάνων. Η κίνησή τους είναι καθαρά αντανακλαστική. Εν τούτοις, το κείμενο μας δίνει τη δυνατότητα να δείξουμε μικρά δείγματα της αληθινής φύσης ανοίγοντας μικρές δραματουργικές χαραμάδες.  



Η Συμμορία του Μάκυ Μακήθ: 











Η διαμαρτυρία του κ. Ρόμπινσον

Ο Δημήτρης Ράδης στο ρόλο του Ιωνάθαν Ιερεμία Πήτσαμ και ο χορός των ζητιάνων σε ένα από τα απολαυστικά επεισόδια της «Όπερας της πεντάρας». Πρόζα, σωματικό θέατρο, μουσική, τραγούδι και χορός πρεπει να συνδυαστούν αρμονικά σ' αυτό το υπέροχο κείμενο για να πούμε ότι έχουμε παράσταση Μπρεχτικού θεάτρου. Το κείμενο σε καθοδηγεί απόλυτα, αλλά μόνο μ' αυτό, μόνο μια αξιοπρεπή διεκπεραίωση μπορείς να κατασκευάσεις. Οι επισκέψεις των ταιριαστών ευρημάτων εμφανίζονται με το χρόνο, κάτι που με κάνει και πιστεύω ότι για ανεβάσεις μια τέτοια παράσταση χρειάζεται πολύμηνη και υπομονετική διαδικασία. Η περίπτωση αυτής της παράστασης ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για όλους μας και πιστεύω ότι την εκμεταλλευτήκαμε αρκετά.
Χορός των ζητιάνων: Σπύρος Πατέλης, Αναστασία Ζώη, Μαρία-Φανή Μπανόλα, Παρασκευή Αντωνίου, Βασίλης Μπούτσικος, Μαρία Φίνου και η Ειρήνη Καπέλη.
Δεξιά η Μαίρη Παπανικολάου ως κα Πήτσαμ και η Μαριαλένα Ευαγγελάκη ως Πόλυ Πήτσαμ



























































































































































No comments:

Post a Comment