Μάθημα
αγάπης και συνύπαρξης των διαφορετικών, των αντιθέτων, των
ανταγωνιστικών. Από δύο ζώα. Η φύση του κυνοειδούς είναι να ενεργήσει
αγελαία και μαζί με άλλα αγριόσκυλα που θα απειλούν και θα δαγκώνουν από
παντού, να πηδήξει στο λαιμό τού ιπποειδούς, να το αρπάξει και να το
καταβάσει κάτω. Και τότε να πέσουν όλα πάνω του για να το κατασπαράξουν.
Αμυνόμενο αυτό το δυνατό υπέροχο άλογο, μπορεί να σκοτώσει ή να αφήσει
ανάπηρα αρκετά σκυλιά με τις οπλές του, πριν εξουδετερωθεί.
Η εξημέρωση κάνει τα ένστικτα αυτά να είναι πλέον άχρηστα, αφού αυτά τα κτήνη λαμβάνουν μέρος σε μια κοινότητα. Αποκτούν άλλο ρόλο, προσφέρουν τις ικανότητές τους και εξασφαλίζουν φαγητό, νερό και ασφάλεια.
Υπάρχουν τουλάχιστον τρία ψυχολογικά προφίλ ανθρώπων, αναλόγως τής αποδοχής αυτού του σχήματος:
1. Ο άνθρωπος που το θεωρεί αφύσικο και αποδέχεται μόνο την απόλυτη ελευθερία των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον όπου ισχύει ο νόμος του ισχυροτέρου, με το ισχυρό επιχείρημα της λειτουργίας τής φυσικής επιλογής. Αυτός είναι συνήθως που πιστεύει και ότι ο νόμος τής απόλυτης επιβίωσης του ισχυροτέρου και του αφανισμού του αδυνάτου ισχύει και μεταξύ των ανθρώπων, δημιουργώντας το σχήμα του φιλελευθερισμού. Αυτός θεωρεί την εικόνα που εμφανίζεται στο βίντεο αφύσικη και νοσηρή.
2. Ο άνθρωπος που αποδέχεται ως φυσικό τρόπο τον νόμο τής ζούγκλας, αποδέχεται όμως και την εξημέρωση ως θεμιτή, με τον όρο ότι ο άνθρωπος που χαρίζει τα προς το ζην στα ζωντανά, ως ισχυρότερος, έχει το απόλυτο δικαίωμα να εκμεταλλευτεί την δύναμή τους και γενικώς τις ικανότητές τους μέχρι θανάτου για το καλό τού πειθαρχημένου συνόλου. Αυτός είναι που επίσης πιστεύει απολύτως στη δύναμη και θεωρεί πως οτιδήποτε δεν προσφέρει κάτι στον δυνατό, δεν έχει λόγο ύπαρξης και πρέπει να θανατώνεται, δημιουργώντας τις δυστοπικές ολιγαρχικές, φυλετιστικές, εθνικιστικές και φασιστικές εσχατολογίες. Αυτός θεωρεί την εικόνα που εμφανίζεται στο βίντεο φυσικό επακόλουθο της έλλειψης πειθαρχίας στην κοινωνία. Έναν αναρχικό εκπεσμό.
3. Ο άνθρωπος που αποδέχεται μεν τον νόμο της ζούγκλας ως φυσικό, αλλά πιστεύει ότι στα πλαισια της κοινωνίας του ανθρώπου, άνθρωποι και ζώα μπορούν να ζουν αρμονικά χωρίς ανταγωνισμούς, κερδισμένους και χαμένους. Η θυσία των ζώων για τη θρέψη των ανθρώπων, όπως και η θυσία άλλων ζώων για τη θρέψη των εξημερωμένων σαρκοφάγων ζώων δεν χρειάζεται πλέον να γίνεται με τη διαδικασία του κυνηγιού, αλλά με όλο και πιο ήπιους και ανώδυνους τρόπους, μέχρι ίσως κάποια στιγμή να εξαφανιστεί, αν αυτό γίνει δυνατό με κάποια τεχνολογία, στα πλαίσια κάποιου εξελιγμένου τρόπου κοινωνικής ζωής που ανήκει στο μέλλον, ή (στην πιο εκλεπτυσμένη περίπτωση) με τον θρίαμβο της Αγάπης. Αυτο το ψυχολογικό προφίλ ανθρώπου συνήθως είναι εκείνο που έχει δημιουργήσει τις μεγάλες παραδείσιες εσχατολογίες. Αυτός είναι που θεωρεί την συμπεριφορά των ζώων τού βίντεο δείγμα τής επιτυχίας μιας εξέλιξης προς ένα καλύτερο κόσμο.
Αυτά τα τρία είδη ανθρώπων, παρέα με μεγάλο αριθμό ενδιαμέσων καταστάσεων και επιμέρους παραλλαγών, συνυπάρχουν στην σημερινή υφήλιο και λαμβάνουν μέρος σε ένα πολύπλοκο διαλεκτικό αγώνα. Κάτι που γίνεται συχνά και μέσα στο νού και στην καρδιά τού κάθε ξεχωριστού ανθρωπίνου προσώπου, μέχρι το τέλος της ζωής μας.
Εύχομαι σε όλους μας να επιλέξουμε τελικά αυτό που πρέπει.
Μπασὸ...
Η εξημέρωση κάνει τα ένστικτα αυτά να είναι πλέον άχρηστα, αφού αυτά τα κτήνη λαμβάνουν μέρος σε μια κοινότητα. Αποκτούν άλλο ρόλο, προσφέρουν τις ικανότητές τους και εξασφαλίζουν φαγητό, νερό και ασφάλεια.
Υπάρχουν τουλάχιστον τρία ψυχολογικά προφίλ ανθρώπων, αναλόγως τής αποδοχής αυτού του σχήματος:
1. Ο άνθρωπος που το θεωρεί αφύσικο και αποδέχεται μόνο την απόλυτη ελευθερία των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον όπου ισχύει ο νόμος του ισχυροτέρου, με το ισχυρό επιχείρημα της λειτουργίας τής φυσικής επιλογής. Αυτός είναι συνήθως που πιστεύει και ότι ο νόμος τής απόλυτης επιβίωσης του ισχυροτέρου και του αφανισμού του αδυνάτου ισχύει και μεταξύ των ανθρώπων, δημιουργώντας το σχήμα του φιλελευθερισμού. Αυτός θεωρεί την εικόνα που εμφανίζεται στο βίντεο αφύσικη και νοσηρή.
2. Ο άνθρωπος που αποδέχεται ως φυσικό τρόπο τον νόμο τής ζούγκλας, αποδέχεται όμως και την εξημέρωση ως θεμιτή, με τον όρο ότι ο άνθρωπος που χαρίζει τα προς το ζην στα ζωντανά, ως ισχυρότερος, έχει το απόλυτο δικαίωμα να εκμεταλλευτεί την δύναμή τους και γενικώς τις ικανότητές τους μέχρι θανάτου για το καλό τού πειθαρχημένου συνόλου. Αυτός είναι που επίσης πιστεύει απολύτως στη δύναμη και θεωρεί πως οτιδήποτε δεν προσφέρει κάτι στον δυνατό, δεν έχει λόγο ύπαρξης και πρέπει να θανατώνεται, δημιουργώντας τις δυστοπικές ολιγαρχικές, φυλετιστικές, εθνικιστικές και φασιστικές εσχατολογίες. Αυτός θεωρεί την εικόνα που εμφανίζεται στο βίντεο φυσικό επακόλουθο της έλλειψης πειθαρχίας στην κοινωνία. Έναν αναρχικό εκπεσμό.
3. Ο άνθρωπος που αποδέχεται μεν τον νόμο της ζούγκλας ως φυσικό, αλλά πιστεύει ότι στα πλαισια της κοινωνίας του ανθρώπου, άνθρωποι και ζώα μπορούν να ζουν αρμονικά χωρίς ανταγωνισμούς, κερδισμένους και χαμένους. Η θυσία των ζώων για τη θρέψη των ανθρώπων, όπως και η θυσία άλλων ζώων για τη θρέψη των εξημερωμένων σαρκοφάγων ζώων δεν χρειάζεται πλέον να γίνεται με τη διαδικασία του κυνηγιού, αλλά με όλο και πιο ήπιους και ανώδυνους τρόπους, μέχρι ίσως κάποια στιγμή να εξαφανιστεί, αν αυτό γίνει δυνατό με κάποια τεχνολογία, στα πλαίσια κάποιου εξελιγμένου τρόπου κοινωνικής ζωής που ανήκει στο μέλλον, ή (στην πιο εκλεπτυσμένη περίπτωση) με τον θρίαμβο της Αγάπης. Αυτο το ψυχολογικό προφίλ ανθρώπου συνήθως είναι εκείνο που έχει δημιουργήσει τις μεγάλες παραδείσιες εσχατολογίες. Αυτός είναι που θεωρεί την συμπεριφορά των ζώων τού βίντεο δείγμα τής επιτυχίας μιας εξέλιξης προς ένα καλύτερο κόσμο.
Αυτά τα τρία είδη ανθρώπων, παρέα με μεγάλο αριθμό ενδιαμέσων καταστάσεων και επιμέρους παραλλαγών, συνυπάρχουν στην σημερινή υφήλιο και λαμβάνουν μέρος σε ένα πολύπλοκο διαλεκτικό αγώνα. Κάτι που γίνεται συχνά και μέσα στο νού και στην καρδιά τού κάθε ξεχωριστού ανθρωπίνου προσώπου, μέχρι το τέλος της ζωής μας.
Εύχομαι σε όλους μας να επιλέξουμε τελικά αυτό που πρέπει.
Μπασὸ...
No comments:
Post a Comment